13° / 5° Muy nuboso con tormenta

Actuació realitzada amb la col·laboració empresarial amb FGC per a l’any 2022.

DIJOUS 21 JULIOL 2022

L'Ajuntament d'Alins amb la col·laboració empresarial amb FGC ha realitzat l'actuació PLA DE NECESSITATS BÀSIQUES DE L’ESTACIÓ D’ESQUÍ NÒRDIC VIRÓS-VALL FARRERA PER A L’ANY 2022.

Les actuacions s’han executat al Refugi del Gall Fer del Bosc de Virós, centre de l’Estació d’Esquí Nòrdic del Bosc de Virós, al municipi d’Alins, al Pallars Sobirà.

La realització de les actuacions realitzades són conseqüència de la necessitat de cobrir les mancances de les instal·lacions actuals. El Refugi del Gall Fer és un indret amb un alt potencial actualment desaprofitat. Les instal·lacions de l’estació encara no són les òptimes, té poc potencial d’aprofitament turístic per manca d’oferta. Això fa que tingui dificultat de competir amb altres indrets de la zona per la manca de recursos en el seu equipament, provocant un desequilibri territorial diferenciat.

Aquesta anualitat els treballs executats han estat la finalització dels interiors de la primera planta que s’utilitzarà com a Sala Polivalent, la qual proporciona un espai on poder acollir als grups escolars que hi realitzin activitats a més de fer-hi sessions educatives i tallers, entre altres. En resum, els treballs executats a l’edifici han permès millorar aquest servei considerat mínim i obligatori per la seva situació i característiques.

D’altra banda l’adquisició dels equipaments permetrà dotar de millors condicions de seguretat en front d’emergències mèdiques, així com augmentar el nombre d’usuaris de pista com a conseqüència de l’adquisició de material per al lloguer d’esquís. La transformació d’aquest important potencial s’ha plantejat amb una visió integral del territori, el qual pot esdevenir punt de referència per a la difusió dels valors del territori, en un punt de trobada per a públics diversos, coincidents en l’estima per als valors naturals i socioculturals dels Pirineus.